tisdag 11 september 2018

Nystart


Hej igen eller vad säger man efter ca tre års tystnad.
Jag har tänkt flera gånger att jag vill att någon mer än jag själv kan lyssna på hur jag ser på tillvaron. Finns det inte någon så rensar jag åtminstone mitt eget huvud.
Skriva skall ju vara en nyttig terapi.

Jag kastar mig direkt in i valet. Det är över och valvakan genomförd. Trodde aldrig att jag skulle hålla mig vaken till nästan kl ett. Jag brukar alltid somna på omröstningen i schlagerfestivalen.  Valet var mycket mer spännande.
Men nu står vi här med oavgjort. Fast egentligen inte för SD bidrar med 17,6% av väljarkakan till den högra sidan.
Läget när detta skrivs är ganska låst och det var då jag började fundera i företagartankar.

Jag tänker mig Sverige som ett företag där alla medborgare är anställda. Politikerna är cheferna och som dessa måste de få med alla anställda på sina idéer och förslag på hur vi skall få företaget att fungera bäst. Det går inte bra förrän alla drar åt samma håll. Det går inte att utesluta några som kanske inte riktigt är på samma våglängd som man själv. Då blir det fel i produktionen och misstämning 
bland personalen. Det vet alla.

Vad som kan hända i ett land vill jag inte gå in på idag, men jag känner oro.
Jag hoppas på att alla ska få känna sig sedda i företaget Sverige även om just ens egna parti inte får ta ledningen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar