tisdag 18 september 2018

Allra käraste syster


Är den svenska sjukvården så dålig som fler och fler vittnar om.Både ja och nej. Dom kan naturligtvis bättre än  vad dom nu leverera. Det finns ett stort fel någonstans som gör att allt känns övermäktigt, verkar det som.

Jag brukar tänka  att så långt som det är möjligt är det säkrast att hålla sig från sjukvården, men man
bestämmer tyvärr inte alltid själv.

Nu är det 1 år sedan Ann-Britt gick in i sista fighten mot cancern. Under ett år gick hon på utredningar om varför hon var trött och hade järnbrist. Meningslösa blodpåsar och nya röntgen och inget hittades. Till slut så blev hon akut sjuk och hamnade på lasarettet och där såg läkarna att hon hade en tumör i tjocktarmen som tyvärr spridit sig till levern och äggstockarna. Inget att göra. Tumören i tarmen syntes på första plåten för ca 1 år tillbaka i tiden.

Inne i mitt huvud  vrider jag den skyldige läkarens huvud ett halvt varv bakåt på halsen. Det går inte att förlåta. Vi som skulle ha så mycket roligt tillsammans  nu när vi hade tid.

Min fina positiva, generösa lillasyster. Åh, vad jag saknar dig.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar