söndag 12 april 2015

Jag en tomatodlare

Motstånd, hinder, olösta problem uppstår emellanåt när jag håller på i datavärlden. Ursprungskraften i mig säger, släng surfplattan, trampa på den, men förståndet säger, lugn,du får försöka lösa det så småningom. Jag kan inte få över några bilder till bloggen, men inte är det några bilder i de stora mästerverken. So what?

Till min tomatodling. Kanske är det som med datavärlden. En utmaning. För det är en lång process från fröet till tomaten. Aldrig glömma att vattna och tomatplantorna måste följa med i husvagnen på semestern. Sol och värme och bära plantor hit och dit. Skörden blir aldrig riklig och inte blir dom godare än de tomater som jag köper i affären.

Men nu kör vi mot skörd igen, jag och mina fem små tomatplantor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar