söndag 12 augusti 2012

Tylösands camping


Nu var vinbären avplockade och gräset klippt och det kändes lockande att ta en sväng till med husvagnen, och då fick det bli ner till syster och barn och barnbarn i Halmstad. Jag hade satt upp några mål för mig och det var att bada i havet och att träffa mina kära nere i Halmstad.

Så blev det också, jag badade och njöt och träffade Sofie och Lasse och barnbarnen en eftermiddag på Mjällby konstgård. En riktigt trevlig pyssel och konststund hade vi tillsammans där. Jag bara älskar tavlorna som målades på 30-40 talet av Halmstadgruppen.

Käraste syster med familj hann vi umgås med flera gånger och en kväll var hon och jag på föreläsning i S:kt Olofs kapell och hörde Claes Hultling berätta om sitt liv som förlamad i benen efter en dykolycka för 28 år sedan. Han har inte låtit det hindra sig i sitt liv, utan han kämpade sig tillbaka till livet och fortsatte att jobba som läkare. Hans slutord till oss var att vi skall ha någon slags fyr som vi följer och som vi inte tappar bort när det är trassligt i livet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar