söndag 10 juli 2011

SEMESTER igen


Man vill hålla kvar tiden nu när det är så ljuvligt, men tiden går orubbligt framåt antingen det är bister vinter eller ljuv sommar. Solnedgångar är ännu ett av naturens under som vi får njuta av. Jag försökte att fånga hur solen tände upp vågorna som slog mot stenarna, men min kamera är inte av den kalibern. Synd för det var helt fantastiskt att se och det varade endast någon minut.
Min anställning är slut för denna gång men jag hoppas ju att det kan finnas lite arbete för mig igen till hösten. Ganska hemskt att bli lämnad kvar hemma när de andra går till skola och jobb, och att söka jobb år efter år är mycket psykist nedbrytande. Blä.

När jag sa till min svägerska som gillar att shoppa, att hon kunde titta efter patch-worktyger nu när hon var i Las Vegas där allt är så billigt, så gjorde hon det ordenligt. Härliga färgstarka tyger som kommer att påminna om sommaren och rosor. Har lite planer på att sy ett täcke till soffan. Flera av kurskompisarna har sytt en så lättsydd och snabb modell som jag tror skulle passa hos mig.

5 kommentarer:

  1. Fin solnedgång och fina tyger.

    Malin

    SvaraRadera
  2. Ja, naturen har mycket gratis underhållning att bjuda på, bara man stannar upp och tittar efter! Kul att du gillade tygerna, nästa år kan jag köpa mer specifikt, nu vet jag ju var jag skall handla *ler* HA en underbar semester - så ses vi med all säkerhet på västkusten i sommar
    Kramiz E med fam

    SvaraRadera
  3. Visst ser man att du fångat de upplysta vågorna, jättefint!! Jag älskar ju solnedgångar och denna var fantastisk! Vi håller tummarna att du får jobba lite till hösten också och njut nu av känslan i sommar :)
    kram och hälsa H
    Kram Tina

    SvaraRadera
  4. Jag tänkte det samma, som Tina skriver, att man ser hur vågorna lyses upp. Underbar bild.

    Tack för telefonsamtalet i dag, det var verkligen roligt att få höra av dig/er.
    Vi får ju träffas kommande vecka, det ser vi fram emot.
    Du kommer att få en kanonfin soffa, när du är klar med täcket. Underbara tyger.
    Kram och välkomna :)

    SvaraRadera