onsdag 19 maj 2010

Fullt upp

För att inte glömma vad som hänt får jag blogga utan bilder. Tyvärr fungerar inte överföringen från kameran till datorn efter 1. jag har försökt få bilder till fotoramen eller 2. vi har installerat mobilt bredband med hjälp av broder G.
Jag har gjort en liten framryckning i registrering och jobbsöket på bemanningsföretagen. Kanske kan det bli något efter att jag varit arbetslös i 6 mån eftersom då betalar staten en del av lönen. 6 månader är tydligen något nytt för 55+.
Tack och lov skiner solen även på en arbetslös. Vid avslutningen idag på Kyrkans Bygget för "Framtidstro" satt vi ute vid grillen och fick korv och bröd och njöt i den vackra naturen.
Igår hjälpt jag Hembygdsföreningen att räfsa i hembygdsparken. Det är en vacker plats men ligger lite fel. Kaffe och frallor intogs sedan vid stora stenen. Jag tycker att stugorna kunde flyttas till Ekekullen för att kunna utnyttjas mera.
Det är verkligen skönt att vara ute och cykla. Vi hade en härlig cykeltur jag och Dixia till Elisabeta i Gislaved. Nästa tur får nog gå mot Gnosjö.

1 kommentar:

  1. Skönt när det är fullt upp, låter som trevliga saker du varit ute på. Cykelturer är väldigt roliga och sköna om man inte har alltför bråttom. Och härligt väder har det varit i ett par dgr också. Hoppas det håller i sig.
    Sofie

    SvaraRadera