onsdag 16 december 2009

Energi

Det är sant som det är sagt att i rörelsen föds energin. När man går hemma för sig själv kommer man ner i någon slags dvala, men det är inte så roligt eller nyttigt.

Igår var jag och hämtade ögonsalva till Albin på dotter 3:s jobb. Jag blev visad företaget i produktion av min svärson. Det var både roligt och intressant. När jag sedan körde hemåt igen kände jag att jag fyllts av energi, och det höll i sig hela kvällen.

Idag har jag varit på julavslutning på Jobbresurs. Det var så trevligt ordnat med Medborgarskolan och Vuxenskolan som presenterade sin verksamhet och sina kurser inför våren. Det var mycket som de berättade om som jag inte kände till. Teaterföreningen berättade om sitt. Det går åt mycket folk, både på scenen och kanske flest bakom.

Ännu en energipåfyllning. Nu skall jag utnyttja den och ge mig i kast med mattorna i
vardagsrummet.

2 kommentarer:

  1. Jag hoppas Albins ögon är bättre, Alfons är det.
    Jag hoppas det finns någon intressant kurs att gå på till våren, jag kom aldrig iväg på någon i höst och det har jag saknat.

    Malin

    SvaraRadera
  2. Hej!

    Spännande med blogg, råkade trilla in här. Hoppas du ser kommentaren, jag skrev en igår också men den verkar inte ha blivit publicerad.

    Sofie

    SvaraRadera