måndag 17 juni 2013

Firanden och avslutningar


Så kom då den dagen när ingen av de sedvanliga fixarna orkade med att arrangera 6:e juni firandet igen. Hur skulle det gå när " Sveriges största firare" inte hade något 6:e junifirande? Alla var lätt förvånade över detta faktum, men se, det ordnade sig. Teatersällskapet ryckte in och fick till en liten högtidsstund på torget. Riktigt skönt att ta det lite lugnt och inte ta i så alla håller på att stå på huvudet.



Brorsdottern E har nu utbildat sig till florist och tog därför studenten i fredags på JB gymnasiet. Hon hade tur som fick göra sin utbildning klar innan skolan gick i konkurs. Massor av vackra blommor fick hon och solen sken den stunden vid utsläppet, annars var det inte långt mellan skurarna den dagen.




Igår var jag med och hjälpte till med lottförsäljning och caféet när Sprätthönsen hade sin sedvanliga utställning i Allbo, en liten gård utmed Nissastigen precis vid Nissans vatten. Det var så många imponerande arbeten som ställdes ut. Själv är jag bara en liten novis men jag fick låna Sagas rosentäcke och så tog jag med min ängladuk i lila som visades i denna fina samling. Det blir mycket fyrkanter, stjärnor och blommor och blader, men ett nytt motiv var denna tjusiga tjej. Häftigt, tycker jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar