lördag 1 september 2012

Pensionär

Nu är jag framme, eller vad man skall säga. Det är fortfarande tre veckor till jag fyller 65, men man räknar från den månad man fyller 65 i. Så har jag fattat det hela.
Jag får nog aldrig riktig kläm på det här med pensionen, men en sak har jag förstått, man kommer att bli ganska fattig. Usch!!

Med facit i handen, så fick jag inget nytt jobb. Endast några månader under tre år, och de tillfällena var guld värda. Om jag inte hörde helt galet på TV, så är vi ca 18 miljoner arbetslösa i Europa nu. Nej, kan detta verkligen vara riktigt?
Det är så sorgligt när en människa som vill arbeta och försörja sig, så finns det inget behov av den kraften och viljan.

Nu vill jag så mycket jag kan, ta vara på vad livet ger mig. Det som är vanligt och självklart idag, kan vara helt ouppnåligt imorgon.

1 kommentar:

  1. Med tanke på vad du skriver under "Om mig", så är du ju ganska rik!
    Kram/Ullastina

    SvaraRadera