torsdag 16 juni 2011

Oanvänd cykel = oanvänd människa


Jag kan inte låta bli att göra en jämförelse mellan min gamla cykel, 33 år, som är så fin eftersom den inte ha behövt att vara ute på vintern eller i dåligt väder överhuvud taget. Varje natt har den fått stå i garaget och därför har den inte fått några krämpor.
Detta apropå pensionsålderns höjning eftersom vi anses leva längre och är så pigga nu förtiden. Kan det vara så att de som slitit hårt med kroppen får en hel del skavanker och besvär med armar, ben och rygg?
Stressen är vår fiende nr 1 och den tycks de flesta känna av.
Jag tror inte det finns så många 78-79 åringar i Sverige som vill fortsätta att jobba, som de gubbarna från USA som förespråkade att få jobba så länge man vill.
Det var då som jag började tänka på min cykel som faktiskt inte har rullat så många mil under sina 33 år och är därför inte helt slutkörd ännu.



Måste få visa min nya sommarbag som jag sytt av mina gamla jeans och loppistyg.
Jag har fodrat kassen med en av mina gamla gardiner. Jag blev riktigt nöjd och glad att det blev så bra tillslut.

1 kommentar: